Jak zacząć?

Jak zacząć? Wystarczą trzy kroki:
1. Wybierz z grafiku dowolne zajęcia dla początkujących, które odpowiadają Twoim potrzebom
(relaksujące, korekcyjne lub dynamiczne);
2. Zabierz ze sobą swobodny strój – np. koszulkę, spodenki lub legginsy, klapki do poruszania się po klubie (na salę wchodzimy boso), ewentualnie mały ręcznik (na sesję dynamiczną);
3. Przyjdź 10-15 min. przed wybranymi zajęciami (nie trzeba się umawiać), aby spokojnie dopełnić formalności oraz mieć czas na oswojenie się z obiektem i wyciszenie.

Jak wybrać zajęcia z grafiku?

Przy wyborze dobrze jest uwzględnić swój stan psychofizyczny oraz indywidualne potrzeby. W zależności od nich możesz wybrać jedną z trzech metod:
dynamika i oddech
– sesja dynamiczna oparta na jodze Ashtanga, uczy pełnego oddechu, sprawnie odblokowuje ciało;
korekta postawy
– sesja korekcyjna oparta na metodzie Iyengara, uczy precyzyjnie budować pozycje ciała, wyrabia odruch prawidłowej postawy, szybko zwiększa świadomość ciała;
relaks i terapia kręgosłupa
– sesja relaksująca połączona z ćwiczeniami na zdrowy kręgosłup i antystresowymi, z włączeniem ćwiczeń oddechowych i koncentrujących;
pomaga przy dolegliwościach układu ruchu, przy napięciach z powodu stresu i zmęczenia;
uczy prawidłowego wykonywania ćwiczeń przydatnych do samodzielnego praktykowania w domu; bardzo dobra nauka relaksu i samoświadomości.

Najłatwiejsza ścieżka:

Najlepiej gdy rozpoczniesz od sesji relaksującej, następnie skorzystasz z sesji korekcyjnej, a potem dynamicznej. Przekonasz się wtedy, która z metod najbardziej Ci odpowiada, i trafnie wybierzesz jedną z nich lub kilka naraz.
Oczywiście, jeśli masz aktywną naturę, to możesz od razu przyjść na sesję dynamiczną, a jeśli wolisz ćwiczyć powoli, to na sesję korekcyjną.
Grafik

Fotolia_45119877_XSKażda osoba niezależnie od wieku, dotychczasowego trybu życia i kondycji fizycznej może rozpocząć praktykę jogi na odpowiednim dla siebie poziomie. Jednak kobiety w ciąży i osoby cierpiące na poważniejsze schorzenia powinny wcześniej skonsultować się z lekarzem.

W naszym klubie wszystkie rodzaje zajęć oparte są na systemie hatha jogi, łączącym asany, czyli pozycje ciała, z właściwym oddechem i koncentracją. To połączenie sprawia, że zdrowie fizyczne i samopoczucie psychiczne ulegają znaczącej poprawie. Ciało staje się silniejsze, elastyczniejsze i smuklejsze, a wiedza o sobie bogatsza. Skuteczność ćwiczeń podnosi także uwzględnienie w nich metod fizjoterapeutycznych.

Możesz wypróbować różne formy jogi i zdecydować się na kontynuację praktyki jedną, najbardziej odpowiadającą Ci metodą lub rozwijać się za pomocą wszystkich, korzystając z wybranych sesji zależnie od swojego bieżącego stanu energii.