Joga dynamiczna

Joga dynamiczna (Ashtanga joga), której podstawą jest koordynacja oddechu z ruchem, buduje szczupłe, mocne ciało i doskonali oddech, tworząc jednocześnie przestrzeń dla równowagi psychicznej.Zajęcia charakteryzują się stałymi sekwencjami pozycji, połączonymi z pełnym oddechem. W ćwiczeniach wykorzystuje się pozycje uproszczone, a sesję zamyka nauka pasywnego relaksu. Spokój i skupienie umysłu uzyskuje się przez uważność – zarówno na oddechu, jak i pozycji ciała.

Regularna praktyka pozwala uzyskać równowagę pomiędzy siłą i elastycznością, uczy relaksu i znacznie podnosi poziom energii organizmu, budując optymistyczne podejście do życia oraz zdrowy dystans do otaczającej rzeczywistości.

Zaletą Ashtangi jest osiąganie szybkich rezultatów. Popularyzowały ją takie gwiazdy, jak Sting i Madonna. Skuteczność tej formy – będącej bardzo dobrym uzupełnieniem psychoterapii – została doceniona również przez sportowców, którzy dostrzegli w niej sposób na profilaktykę i leczenie kontuzji.

zdj-str-gl-j-dynamiczna

Charakterystyczna dla Ashtangi jest również praca z tzw. bandhami na poziomie mięśni głębokich oraz koncentracja wzroku w określonym punkcie (dristhi). Vinyasa (przejście między asanami) jest nieodłączną częścią ashtangi, która integruje wszystkie powyższe elementy, dodatkowo rozgrzewa i odpręża. Rozgrzanie ciała zwiększa jego elastyczność i zmniejsza ryzyko kontuzji. Ciepło sprzyja oczyszczaniu wewnętrznych i zewnętrznych warstw ciała, poprawia ukrwienie narządów i stawów. Tempo zajęć sprzyja uwolnieniu i odblokowaniu oddechu.
Regularna praktyka Ashtanga jogi wzmacnia i uelastycznia ciało oraz zwiększa jego świadomość. Uczy również uważności i koncentracji na tym co „tu i teraz”. Dzięki stałej, harmonijnie ułożonej sekwencji i uwadze skierowanej do wewnątrz zyskujemy spokój oraz wzmacniamy swoją siłę psychiczną. Każdą praktykę kończymy kilkuminutowym relaksem.

Zapraszamy na zajęcia osoby lubiące dynamiczne formy ruchu. Czekamy zarówno na pełnych energii początkujących, jak i na sportowców, dla których joga to świetne uzupełnienie treningu. Mile widziane będą osoby chcące popracować nad uważnością i właściwym oddechem, dającym siłę, energię i zdrowie.

Grafik

 d1

Rodzaje zajęć:

Ashtanga – pierwsza seria prowadzona
(początkujący/zaawansowani 1h/1,5h)
Wykonujemy stałą sekwencję asan, kolejność podawana jest przez nauczyciela. Podczas zajęć uczymy się tempa i rytmu pierwszej serii, pogłębiamy pracę nad oddechem, wzmacnianiem i uelastycznianiem ciała. Stosujemy warianty asan oraz vinyasy, tak aby każdy mógł je wykonać wg swoich możliwości. Początkujący kończą po godzinie, zaawansowani po półtorej godziny.

 

Mysore
Jest to praktyka indywidualna, wykonywana pod okiem nauczyciela. Praktykujący wykonuje zadaną sekwencję asan dostosowaną w zależności od stopnia zaawansowania, we własnym tempie. Ze względu na indywidualne wskazówki oraz korekty stosowane przez nauczyciela, jest to praktyka umożliwiająca uważne pogłębianie asan, vinyasy oraz wariantów, a także pracę nad wybranym aspektem praktyki. Dzięki samodzielnej praktyce uczymy się prawidłowej postawy ciała, zwiększa się nasza świadomość oddechu, koncentracja oraz uważność. Cechą stylu mysore jest współpraca nauczyciela z uczniem.
W zajęciach mogą wziąć udział zarówno osoby początkujące, jak i zaawansowane oraz osoby wymagające pracy indywidualnej.